Tuesday, May 11, 2010

TENAGA PENGAJAR MUDA UiTM 2009/2010















salam semua..
dah lamer rasanye aku x sibuk ngan blog lagi..sejak dari student exam n habis marking n sibuk lak ngan master research...just nak share perasaan jer..tadi aku ader interview untuk young lecturer scheme/tenaga pengajar muda kat FSG shah alam..actually sume nyer last min..diorang bru jer call untuk interview ni hari jumaat lepas time dah habis office hours lak tu..alah, dulu aku apply pun last min gak..aku hantar time aku nak tgu due untuk bersalin last year..tgl nak tutup dah date line nyer..p keje last min best gak kekadang kan??:)


at the 1st place x nak g pun interview coz aku rase not really promising..maklum lah aku apply untuk plantation padahal background aku microbiology ngan biology..memang lah aku buat master under plantation p x siap agi lar..hehe..tapi hubby cakap g je lah interview tu..cube jer..dapat x dapat is blakang kire..yang penting kite usaha..erm,since die dah kasi green lite so aku on jer lah..lagi pun die yang bagi sara hidup bile aku kat sane nanti..hehehe...

so aku pun g lah shah alam malam isnin tu..sampai2 dah pkl 12 tgh malam..nasib baik kawan aku yang dok shah alam tu (kire hotel free aku lah tiap kali ade pape kat shah alam) setia menanti d depan gate umah nyer...dah lah sesat lak carik umah die coz die baru pindah umah..esok nye selasa kan aku trun lah skali ngn kawan aku tu..name die yati..die lecturer FSg jugak..kelasmate aku dulu..aku ni candidate yang ke 13 daripada 15..so sorang lebih kurang 30 min lah..dah lah aku kene rush g apot balik pas tu coz flight balik kch is pkl 5 ptg..nasib baik aku hbs pkl 1.30 ptg..


tgh tgu2 intebiu tadi, kitorang candidate kat luar tu borak2 lah..even x kenal p kitorang borak mcm kawan2 lamer jer..huha huha buat bising..seronok sgt..aku pun yang kepo ni ape lagi.afterall ku yang paling senior d dlam umur nyer..hihihi...lupe nak ambik gambar untuk upload..iskh..kalu x boleh tunjuk kat cini..hahaha..kitorang dari mcm2 universiti n lain2 background..best share2 info ngan diorang..org kate TPM ni untuk budak uitm jer kan..aku x pk gitu coz ramai gak kawan aku yang TPM dari U luar..ok jer..kalau korang pk gitu, sukati koranglah..ada aku kesah!!:p

interview TPM ni adalah interview yang best dah santai yang penah aku g..intebiu sebelum2 ni sume nye aku rase x best..x tau nape..aku rse best sebab panel tu adalah bekas lecturer aku time diploma microb dulu..4 panel...2 dari microb..2 tu dari plantation kot..bukan setakat bekas lecturer aku, yang sorang tu bekas supervisor aku dulu..alah die bukan ingt name pun..p die ingt muke lah kot..b4 interview punye lah borak2 ngan diorang ngan lecturer2 aku yang lain lagi..seronok dapat jupe balik lecturer2 dulu..bukan seronok nak interview pun..interview neves lah ckit2..time intebiu soalan die biase jer...perkenalkan diri, cite pasal working xperience, nape nak join ni, nape mengajar nilah, rasenyer u layak ke ngajar plantation n so on..sume nye aku jawab balik ngan smoothly kot( aku rase lah) coz pas tu die x tanye lebih lanjut lagi..aku perasan je kot..hehehe..pas tu buat mock teaching jap....cakap pasal mock teaching ni, aku bukan main lagi beria2 buat slaid siap buat animation lah n tambah video..p at last 1st slaid jer yang die suruh explain..ceh..xpelah..p die kate result lamer g nak kuar..paling cepat is end of this year..lamer giler tu..tah2 aku dah hbs master die ckp..tau x pe..hehehe..die kate kalau aku rajin buat lah follow up ngan pendaftar sebab die kate diorang sokong application aku tu memandangkan aku ade background microb pastu degree bio n now narrow down aku buat plantation..x taulah maksud sokong tu ape kan..kalau dapat aku anggap rezeki anak coz aku baru jer bersalin beberapa bulan yang lepas n alhamdullillah..kalau x dapat anggaplah mungkin ade org lain yang lebih memerlukan rezeki ni dan allah dah tentukan mane rezeki kite pas tu..p pas intebiu aku rase puas ati..actually aku dah try this TPM since dari 2006 agi..p ni lah 1st time kene panggil..kesian kan aku ni..p b4 ni aku apply je ape2 kos even x berkaitan..hihihi..

erm..buat mase ni aku buat master aku mcm biase jer..x sabar nak habiskan master tau..kalau boleh aku nak gune master terus pas ni.kalau ade rezeki lah..aku ni kan suke shopping..sekarang nak g shopping mintak duit ngan hubby..nak harapkan biasiswa aku tu, brapelah sgt..so kawan2 n sume doa2kanlah saye dapat keje pas ni..amin..


till then..tata...



8 comments:

  1. haha...hopefully kitak dpt kak sham...then welcome to d club....nya pun allowance sgt2 best...hehe

    ReplyDelete
  2. erm..i dont mind agnes keja apa pun..as long as keja...bosan ku sik keja tok..hahaha..ko pun tpm kah??sik tauk mek..hehehe

    ReplyDelete
  3. kak....
    mcm mne nk apply utk TPM ek?
    ape syarat2nyer?

    ReplyDelete
  4. nonet: alah isik form macam biase lah..p kene selalu cek website uitm esp hujung tahun n kadang2 tgh tahun pun ader..advertisment tu kene alert ok..n pointer must be above 3 point..kalau best student agi bagus :)

    ReplyDelete
  5. dapat..alhamdulillah..awak dapat x???baru last week dapat surat...

    ReplyDelete
  6. kmk ada post pasal master n tpm juak kak sahm kt blog kmk..hoho

    ReplyDelete