Thursday, March 24, 2011

bila aku nak kurus owh??

salam ukhuwah n afternoon kitak org ya..
jam kat lappy baru umo 2 minggu ku tok madah pukul 118pm..hehe..

aku kak makan tek..hubby ku tapau d kantin.maka ku padah aku sik maok makan makanan kantin.d beli nya juak..p nyem juak ku cerik tek...nak nama rangkak eh..ya lah ku gemok..huhu..

mun ku cita hal nak ngurus bdan tok, nang dari time ku gik dara2 marek..p tahun tok dah nak masuk 30 umo ku, sik juak ku kurus2...bencik eh...ne nak kurus, nak sik pandei stop2 makan..

dolok b4 ku kawen, berat ku 55kg..time ku preggy, nait sampei 73kg..cayak sik..padahal, aku tok pendek bah.dapat kitak org bayang aku jalan mcm penguin jak d mbak gik perut ku yang besar jak time ya..iskh..

dah ku branak nak, berat ku trun balit sampei 57kg..aik, kenak nya sik trun2 terus owh..hehe..kerana bila hbs jak pantang ku ya, suma ku bedal balit..hehe..

cayak sik aku amben 42 days jak coz aku have to trun ngajar balit since aku pun scholar under uitm, so aku patutnya sik ada cuti branak mun sik aku sik ada elaun..so tepaksa aku masuk ngajar balit bila nait sem ya..aku branak cun2 juak sem baruk cuti..tedah sik aku..dah aku berpotong..aok, nak sambung cita, bila aku stat trun keja nak, aku pun lunch ialah pizza hut..n aik PEPSI..kuang kuang kuang....mun mak ku tauk, siap aku kenak anok nya kali..p mak aku bkn jenis kuat ngerepak urang eh (kec time mek org adik bradik gik kecik marek..gaok mak ku dolok.kinek tok sik ada agik nya gaok..heran aku..)..

eh, sambung balit..umo adam 3 bulan, aku stat makan pil perancang yasmin...aku amik pun adalah 5-6 bulan jak..kak ya aku rasa pil ya mahaiiiii glak, terus kau mintak cidak family clinic kat sebelah kinik jawa ya tukar nak murah kit..nya berik aku loette..yasmin ya rega kat kinik family time ya rm44 p mun d luar up to rm60 kat damai pharmacy ya..nak kah mahaiii ya...loette tok rm 18 kat kinik family, kat luar plg mahal pun aku penah beli is rm25..stat ku maka loette ya lah berat ku nait..ada juak kawan ku makan pil ya, maintain jak...kinek tok berat ku 65kg eh...ampus asa nyawa ku mpun..WAJIB ku kuruskan badan..

"pil tok bgs eh..kulit pun jadi kacak..n sik naitkan berat badan kita pun.p mahall"
"tok yang ku guna kinek tok"

bukan ku sik maok beli pil k ngurus bdan kah, slimming kah, aku kan sik bergaji,pa k ku beli..tgu lah ku dah stat keja lak..haha..aku tok sik da geng nak xsesais bah...aku maok juak g jogging asal ada dengan jak..

"aku ingin nak ada benda2 mcm tok d umah eh..plg2 pun threadmill..aku ada bola nak kaler putih nun d umah.p ku pun kaler biru.beli time stadi d shah alam marek..p sik pake agik pun"

kenak ku tetiba nak cita benda tok owh..kali ku boring tahap gaban d umah tok kali..aku sik trun ari tok tek bah..hehe..

ok geng, aku chow lok...till then,bye...

(ari tok ayah adam umo nya 29 tahun 3 bulan, marek adam masuk 1 tahun 4 bulan..sesaja nak madah)


11 comments:

  1. aikh... ada lagik topik kurus tok. hehehehe...
    dalam status kamek di FB emarek nak... cam tok... ":: arwah madah.. i love the way u are... bos madah... kurangkan berat badan ko ya.. timbang madah .. aduh! nang berat ko tok tapi ada kurang ... kurang since arwah sik ada.. hrmm.. berbelit2 aku tok.."

    hehehehe... kamek tk selepas ada suci.. nang makin sehat sesehatnya.. :D

    ReplyDelete
  2. kmk nak kuruskan badan....sob..sob..sob..p sik maok eksesais aih..hahaa..

    arwah ya sayang kitak n terimak ktk seadanya.nya bukan sayang kitak becoz of physical, p ur indeed ya..same goes to u nak??

    kmk kak branak, alu sik pat nak maintain badan agik ko..ada petua kah sak sik maok makan glak??

    ReplyDelete
  3. uiik..best ada jak bdn pandey nait..bdn kmk tok org madah kedak sik diberik mkn..40-41kg jak koh...

    tggu juak masa maok merasa berat kedak ktkorg..hihihi

    ReplyDelete
  4. aikh... senang jak.. reya kamek loose weight banyak juak lepas ada suchi.. apa rahsia nya.. sik makan nasi langsung... makan sayur.. buah.. merantah lauk.. and aik sejuk ajak.. aik suam la.. milo sik ada gula.. hrmm... myk kurang ooo.. tapi... bila arwah mala ajak kuar makan luar.. peh! nait semula.. hehehehehe...
    but asanya nak mulakan aktiviti fast walk la kat reservor park sia...

    V.. akan ada masanya.. berat ktk akan nait. cayak la...

    ReplyDelete
  5. v;aikh.time gik belum2 kawen dolok badan nang slim konok nya..dah kak kawen, kenak pandei nait owh..syukurlah kitak org ya bdn sik nait2 berat..asa nak bagi jak isik ngan kitak..dapatkah??haha

    sis:yoh...sik makan..mun ayah adam travel kah nak, dapat mek sik makan selalu.p ayah adam ya malam makan,x lapar pun jadi teeenngoookkk nangga nya makan..gne lah ya..disiplin sik da kmk tok...sapa ngan g reservoir tek?sorangkah

    ReplyDelete
  6. erm... byk org padah.. pil cmya nang akan membuatkan badan kita nait koh.. hehe

    ReplyDelete
  7. kmk dh x mkn pil agik... hehehehee... dolok kmk nang berbeli di family planning clinic ya ajak... kedong laki mek keja di poli nyaman kit nk berbeli... bila kmk stop, tepon indah sidak klinik ngn kmk... sidak pk mek pregnant indah... hahaha

    ReplyDelete
  8. ztie:belom kitak..dah kitak branak lak, makan kali jiak pil ya..

    mira;kitak makan apalah kinek tok??manual kirakah??kah tgh planning baru??ingt hubby kitak kat sgh tek..

    ReplyDelete
  9. dolok b4 kawen, badan kmk cekeding amat..berat gak 39kg..nang milus jak rupa kmk...bila dh nikah 2 tahun kemudian..sejibik kedak penguin bjln..60kg berat kmk, kak sahm =0).
    nang ampus asa nyawa embak badan berat gilak..skrg ada kurang sikit, tegal kmk turun nait turun nait ngemas rumah...ada turun ckit ke 55kg..tapi muka maseh debab...oh tidak! =0).
    tuk blm beranak gik kmk dh nait berat bdn..mcm nie ndak mun dah ada anak kelak...tang ada kedak ahli sumo..nak ke leput laki kmk...hadeh =0)

    ReplyDelete
  10. kenak laki kitak leput mun kitak berat??laki mek sik leput pun...hehhe

    ReplyDelete
  11. yah..
    kamek agik la koh...susah nak madah..ndak tauk kenak berat tok naik gilak..lok marek nang la berat juak,dalam 56 pia....badsan nang mmg rendah redang jak..makin k\nk tok..berat dah makin naik....huhuhuhuhu...susah sa hati..sa down da juak mun nk betemu kawan e..gerenti org negur badan g bam bam bam..huaaaa..

    ReplyDelete