Monday, May 16, 2011

entry khas HARI GURU..baca jgn sik baca..hehe


Selamat Hari Guru..


memandangkan aritok adalah hari guru, mestilah saya nak cerita hal sekolah2 nak..haha..

saya tok dolok sekolah rendah d srk semeriang..

amik dekat mak n bapak saya nak anta n amik dari sekolah bah..saya diam d semerah padi nun..sekolah kampung jak saya..dolok sekolah ya sekolah kayu..kinek tok saya limpas dah jadi btu bata dah nya..walaupunnya dah berbatu bata, saya masih juak suka nak skolah kayu dolok..siap ada jembatan agik..dolok time saya skolah rendah, saya tok pengawas..selalu nemiak laki nilit dari debah jembtan ya..kali nilit seluar bib ompuan kali..kenja alu jak owh..ya kenangan saya skolah rendah dolok.. terimak kaseh cikgu kelas saya dri darjah 1 merah sampei darjah 6 merah (cikgu hamdiah=ngajar bm, muzik, mate, alam dan manusia, pendidikan seni), cikgu normah ngajar bi, cikgu arbi ngajar bi juak sik tauk darjah brapa, cikgu macam2 lah...terima kaseh semua..jasa mu d kenang...

"tok lah lencana skolah rendah..kredit to google"

habis upsr...saya dapat 2a 2b jak...


masuk skolah menengah..

saya skolah menengah d smb (a)mis..maklomlah bapak saya keja d majlis islam time ya, ya kali nya engkah saya d skolah mis ya..mak saya dah register smb st mary dah k saya mun saya sik pat masuk skolah agama ya tek..alhamdulillah, dapat saya masuk kelas ya..saya masuk kelas 1 ikram sampei ke ting 5 ikram..kira nya kelas 1c lah ya..haha..mak seh cikgu teng, cikgu fatimah, cikgu norhayati kuasa 3(3 org bah nama yang sama), ustaz mahyudin, ustaz wan,n semua cikgu pmr saya lah..mun sik tegal kitak org sik saya masuk kelas sains...

yah dah nait pom 4, saya masuk kelas sains..p saya sik pandei sains benar nya..haha..main skati encang jak...pei lah spm..spm saya dapat 1;17...yah...subjek sains saya hancusss...hehe..xpayah lah saya mention sigek2 nak..supan..hehe..tq cikgu tan, aih..cikgu tan jak saya ingt..babo dah saya kali..sapa gik ngajar pom 4 n 5 owh..maks eh suma lah..

masuk universiti...

saya mintak suma nya matrik..sigek pun sik sangkut..last2 dapt offer pra sains d uitm..maka saya sik da pun apply uitm..gne boleh dapat indah..kenak lelong duhal..tauk sik pra sain ya apa??pra diploma lah...nama famili kita sik da penah dgr kos ya tek d tambah mak n bapak saya sik blaja tinggi, sik pa lah..saya masuk juak..nama cita2 nak jadi doktor tek nak...perasan alu jak saya owh..result spm sik bgs pun ada ati gik nak jadi doktor..haha..hbs pra saya masuk diploma mikrobiology then sambung degree biology..semua nya saya blja dari pra ke degree ialah 6 tahun setengah..lamak nak..p saya sik penah sangkut sem ya..mun ada sangkut2 tah2 10 tahun saya blaja amik degree..sampei org madah 'APA D BLAJA KO LAMAK GLAK YA..DOKTORKAH??"sabar jak aku!!!!mesti kitak org mun blaja cuma 4-5 tahun ajak kan lebeh kurang..apa2 pn terima kasih..pm dr harita, pm dr harinder, dr farida, puan wan, mdm khong, mr chin, pm iris n semua lah..jasa mu d kenang..sorang gik lecturer ku PM DR MARGARET..sapa ya?? nya kinek tok adalah SUPERVISOR master ku..hehe..


aku tgh stadi agik kinek tok..insyaallah tahun tok hbs lah..n aku akan masuk keja soon..insyaallah..doa jak...

ya jak lah sikit2 resume sekolah aku tek..ada sapa2 nak amik aku keja sik???aku nak mdah ngan adik2 kat luar ya, walaupun aku stat dari bawah nak, aku masih juak maok blaja waima lah tertunggang terbalit tek nak..hehe..(statement apa tok owh??muji dirik kah??)..anggaplah ya statement k motivasi kan dirik adik2..kakak2 ya sik payah lah...supan saya...ada kakak2 n kawan2 ya gaji dah ribu2..supan lagi saya...hehehe..

mun ada rejeki saya maok ngekot kawan blogger vivi yang tengah molah phd kinek tok..saya maok anak2, adik2 kita kelak suma nya berpendidikan at least lah diploma kelak..bagi saya, HANYA ILMU YANG BOLEH MEMARTABATKAN KITA..cayak sik dolok time skolah rendah ada biak kira nganok saya tok lah..nya madah saya tok anak drebar ajak.nang benar bapak saya drebar bah..so what!!!kinek tok sine nya??..saya nangga hidup nya sik gne2..saya bkn nak nganok nya..saya nak madah ajak..mun sik suka apa saya padah, tutup jak window kitak org..sik maok lah madah hal sik best ya, sedeh lak saya..maka hari guru..cita hal skolah2 lah...erm..melelat dah saya tok..alu jadi sik best cita...

ok lah..ya ajak lah..tengah hari tadik nya saya patut molah entry baru..pa kak tkot nyuruh..haha..nengar kata say tok...bye n last ly...TERIMA KASIH CIKGU......

bye..





3 comments:

  1. wah..rindok mek bc prof pasal sekolah kitak...pasal sne n gne ktk study..kagumnya kmk...huhuhuu...muak kitak belajar tinggi sam..kmk sengan diploma la jak..huhuhu...pa2 pun..kmk syukur...

    ReplyDelete
  2. aik azzra, diploma pun at least kitak maok stadi kan..kelak ngananak2 kita, suruh nya skolah tinggi2 kan...

    ReplyDelete
  3. Baruk berkesempatan baca entri tuk kmk aih..menarik cronicle of schooling time ktk kak sahm =0).

    cayok!cayok! Mesti belajar sampei phD. alang2 menyeluk perkasam, biar sampei ke pangkal lengan..=0).

    ReplyDelete